Monday, October 11, 2010

ini yg apa yg perlu aku buat....

assalamualaikum...xde
1st time wat blog weh...kekeke
actually....
aku wat blog ni suka2 je...
aku tgk kwn2 aku wat cam bez je...haha
..........................................................................................................................................................................

bila aku tgk kwn2 aku kapel...
membuatkan aku ign mnjadi cm diorg...
nak jugak perhubungan yg rapat ngn pompuan yg xde ptalian drah ngn aku..hehe
tp pkir2 balik....
aku dah berkali2 dah dgr ceramah psal keburukan kapel ni...
n kesan negatifnya pun aku dah prnah kna....
pdahal aku la yg beria-ria nasihat kwn2 aku kat skola dulu supaya jgn kapel....
dan time tu rsanya mmg ALLAH nak tunjukkan kat aku betapa besarnya kesalahan aku ni...
xpe lah...
itulah tanda ALLAH sgt sygkan aku sbgai hmbanya dan inginkan aku sedar ats kekhilafan aku dulu...
dan aku bersyukur aku dpat kwn2 yg bg aku sgt3 tggi ilmu agama diorg...
dpatla aku mndpatkan nsihat diorg bila aku jahil2 ttg satu2 perkara...
dan aku juga bersyukur sgt aku dapat join PMH (persatuan mahasiswa hadhari) kat uitm ni..
diorg pun byak mmbantu aku ttg prkara2 berkaitan ttg agama...
n credits also must be given to sahbat surau kenanga n CITU...
cramah2 yg dianjurkan...perrgghh..mmg bez gila..
kpd yg lgsg x dtg...
memg korg RUGI GILER.!!!
igt lg ceramah yg aku dgr time ramadhan dulu..
time tu la aku rasa cam ada dorongn utk aku mgelakkan diri dari hal2 kapel...
aku dh x krap msej ngn si dia...
aku bgtaw sbbnya...
n alhamdulillah dia pun pham....
dan skrg tumpuan aku..
utk lulus ngn cemerlang asasi law 2010/2011 ni..
dpat msuk degree...
jd lawyer syariah...(sorilah ye civil lawyer...)
amin ya rabbal alamin.......


"Rasululllah telah bersabda:bargsiapa yg xdpat mgawal nafsu syahwatnya,maka berkahwinlah kamu....jika kamu x mampu,maka berpuasalah"
igt shabt2...hanya 2 cara ini shaja yg mampu mgawal nafsu kita...rasulullah xkata jika xdpat kawal nafsu maka berkapel lah kamu....
-afiq-

No comments:

Post a Comment