Thursday, February 24, 2011

wahai Penciptaku...maafkan hambamu ini..

selama ini pengharaman kapel ini aku ingatkan hnyalah diharamkan kpd pengamalnnya shaja..what i mean here is cukup la klau aku xkapel..klau stakat confess then bercerita kat kwan2 ttg org yg aku mnat dikira xsalah..persepsi ni aku teruskan dalam hidup aku ni, n aku amalkan sehinngalah pada hari Jumaat, 25 februari bersamaan 22 rabiulawal 1432 hijriah pada pukul 7.30 pg aku terbaca my fren blog..she wrote about this issue..

dia kata: org Islam bnyk yg pndi mnghukum bila melihat golongn yg jahil melakukan kemungkaran..tp bila smpi pd sesuatu isu..isu kapel misalnya..dia jd ringan plak..siap confess2 lg..cerita kat kwan2...usik mngusik...

sumpah 1st time bila aku baca blog dia ni aku marah..setan kan,biasala..bnda2 baik ni mna dia nak bg..aku kata [dlam hati aku la]: ko apa tau..ko pernah ke rasa perasaan nak bercinta??] tp aku lupa satu perkara..dia pun manusia..perempuan lagi..lg la mudah nak jatuh cinta (kata org la)..mustahil la dia xpernah rasa perasaan cinta..

bila pikir2 balik...aku termalu sendiri..aku sendiri mngajak org supaya menjauhi kapel..melarang org jgn berkapel..dan alhamdulillah berjaya tolong kawan aku clash ngn gf dia untuk menjauhi kapel..tp kelakuan aku sendiri xmncerminkan bnda2 yg aku usahakan ni..aku confess, bgtaw kawan2 aku aku minat si dia..kna usik tu mmg kompem2 la kena punya..lg sebak bila aku baca hadis ni:

barang siapa sedang rindu ( cinta ), lalu menyembunyikannya , menahan diri
kemudian dia mati, maka meninggal dalam keadan syahid

ruginya aku..klaulah aku lpas confess tu aku mninggal xdaptla aku pahala syahid tu..pahala yg kukira amat sukar untuk didapati..

aku nak jd seorg lelaki yg soleh,supaya aku boleh mendapatkan keredhaan Penciptaku..aku ingin doaku utk ibubapaku diterima..aku inginkan jodoh dari wanita yg solehah..tp apabila bnda ni pun aku terlpas pndg..layakkah aku dipanggil lelaki yg soleh..lelaki soleh zaman sekarg konon..kekadg aku sndri perasan yg aku ada ciri2 munafik dalam diri aku..bercakap tp xmelakukan..diberi amanh tp x tunaikan..nauzubillah min zalik..tolonglah Ya ALLAH..aku xnk tergolong dalam golongn Abdullah b Ubay...siksaan utk dosa ini amat dahsyat..ku xkan mmpu utk menghadapinya..

konklusinya, aku berasa amat terkhilaf di sini..ya ALLAH, aku mngharapkan pertolongnMU dan hdayahMU utk mentarbiahkan diriku ini..

p/s:utk shbtku yg blognya saya baca..terima kasih ya...truskan usaha anda utk trus mmberi ilmu dan memberi nasihat supaya dapat mnyedarkan insan2 yg terkhilaf seperti saya ni...semoga usaha anda akan dibantu dan diberkati ALLAH..syukran jazilan...

No comments:

Post a Comment