Friday, February 25, 2011

satu je silapnya...

Assalamualaikum....penat2..baru pulang dari annual dinner asasi undang2..pergh..wa cakap lu..terbaik punyaaaaaa....tp nothin is perfect..dalam dinner ni..satu je silapnya....bacaan doa..bukan bacaan doa tu silap baca ke hapa..bacaan doa tu sememgnya x patut ada!!agak2 la kan..org nak menari n melompat2 kot..bacaan doa tu macam mnyebok je kan3..tp peduli apa kan..doa je pun..
...........................................................................................................................................................................
sahabatku..aku tidak ingin menyindir..jauh sekali menghina..tp itu la...apa yg kita buat..tidak sehaluan ngn apa yg kita minx kepada ALLAH..kita meminta supaya majlis dinner adalah majlis yg diberkati...bukan majlis membawa bala..sorila ada persembahan yg aku xtgk malam td..ada yg memg aku sngaja xtgk n ada yg aku nak tgk tp speaker yg kat sblah aku tu mmpu mmcahkan gegendang telinga aku lalu aku terpaksa keluar..

*apa maksud ko majlis membawa bala??

weh..ko taw x kita boleh tergolong dalam golongn yg mempersendakan agama? kita meminta kpd ALLAH sebuah majlis yg diberkati ngn rahmat...meminta supaya kita dijauhkan drpd api neraka..semoga usaha kita yg dicurahkan utk majlis itu diredhai..tp ini??apa yg kita wat tu..aku xrasa sehaluan/serasi ngn apa yg kita minx..terlompat2.menari2..terjerit2 terpekik terlolong...xtgk pakaian lg...perempuan ngn masalh auratnya..bersentuhan laki dan wanita..lelaki ngn accessories yg xpatot dipakainya..itu agak2 dpat ke sebuah majlis yg diberkati??

*eh biarlah diorg nak bukak aurat ke apa ke..sukati diorg la nak wat apa pun..it's their right!!u know about human right???

human right eh...ok fine..btol kata kau..tp ingat..setiap perbuatan kita akan dikira dan dihitung di akhirat nnt...dan ko kna ingat gak..human right tu dicipta oleh somebody who is does'nt know about Islam..n aku nak sgt lihat boleh ke kita mnggunakan defense human right ni ketika dihsab dihadapan ALLAH...

sekalian sahabtku...kita adalah generasi harapan bangsa dan agama...kita perlu mngikut ajaran Islam yg sebnar2nya..aku kata kita sbb aku pun selalu gak terpesong dari jalan Islam yg lurus ni..bersama2lah kita saling mengingati antara satu sama lain...jalan pulang kepada ALLAH masih luas..selagi mana matahari tidak terbit dari arah barat..selagi itulah keampunan ALLAH masih terbuka luas utk kita semua...marilah kita bersama2 memohon keampunan ALLAH dan meminta kita sentiasa bahagia di dunia dan di akhirat....dan jgn lupa untuk meminta agar Islam kembali ditegakkan di bumi ini...


No comments:

Post a Comment