Sunday, March 27, 2011


LWA02J..

my beloved group in UiTM LAW FOUNDATION 2010-2011

the best group ever..

for me la..

now i want to decribe each person in this group

boleh ye...

hehe

firstly..

of coz la our papa..MANGO aka AKMAL SYAHMI KHALID..

the best class rep..chief class rep tu..class rep plg rajin..xpernah dgr dia mrungut pasal kitorg nkeja dia even keja dia berlambak cam gunung kinabalu..papa yg baik kepda anak-anaknya..haha..i respect u the most my fren..ingat,klau kita duk u yg sama kita msti kuarbreakfast k..haha..teman breakfast aku sbnrnya dia nih..

second..mstilah ABBY aka NABILAH JASMINE..

penolong kpd si mango tuh..vice class rep yg rajin giler...juga ketua kpada vice class rep di asasi undang2 nih..sgt baik..sgt mnjaga kitorg yg nakal2 nih..sgt mementingkan hubungan persahabatan dalam klas...pntg tgk klau org bergaduh...try r bergaduh dpan dia kalau nak rasa penangn suara tinggi dia..aku pun cuak..hahaha

now..AZIM RAZAK..

aku nak describe apa pasal dia ni ye??hah..org paling genius dalam group..studi ckit trus dapattgkp..payah nak tgk org cam dia ni...xkedekut ilmu plak tu..tnya la apa2 ko nak taw..dia akanjawab dgn explanation skali..haha..dia rummate aku gak..n org yg pndai berdebat..dia la sumber utama worms armagedon aku..haha

skrg kawan aku plg rapat dalam klas ni....SABIQ SUBRI...

suka sgt wat aku gelak...memg pelawak sejati dalam klas ni..suka wat lawak spontan smpi satu klas boleh tergelak besar ngn karenah dia..tp bila dia dah down tuuu...grr..tnya 10 patah 1 pun xdijwabnya..spiderman hitam la kononnya tu..haha..dia ni sbnrnya mutant kalau nak taw..dia boleh ghaibkan diri..kawal masa..n boleh baca fikiran org..haha..ni lah jdnya kalau terpengaruh ngn x-men..haha..

skrg artis plak..HAIQAL NOOR..

cakap kat aku sapa kat asasi yg xkenal artis mona lyssa nih??ngn suara ala2 faizal tahir diaberjaya mengngkat nmanya hingga lecturers pun knal dia...haha..ni pun seorg lg pelawak dalam kelas..n rasanya dia satu2nya laki yg minat cter2 korea..haha..juga anak kesygn sirchoy..satu2nya org yg brani cari pasal ngn sir..haha..org yg sgt baik..pntg klau ada apa2 aktiviti yg melibatkan kawan dia cam smbut birthday ke..dia msti join punya..mnndakan dia seorg kawan yg sgt baik..

then..RAJA M.HAFIZ..

the royal highness in the klas..bak kata nanas..yg mulia raja...haha…pendiam pada awalnya..tp klau bab sakat org…xyah ckapla..hahaha..bdak yg baik..rajin..n seorg yg boleh diharap ketika melakukan assignment berkumpulan.. J

now….si budak sabah…NASBAL…

1ST time aku tgk dia ni,aku kata dalam hati.. ‘ada jugak budak nakal dlam klas ni..’ n u know what??i’m totally wrong…like others said..he is the best example of don’t judge a book by its cover..muka ala2 gengster tp pndai..carrymark tggi2 kot..n dia pernah mewakili m’sia ke Thailand dalam ragbi..badan dulu kecik je..msuk sem 2 tgk badan da berketul2 dah..haha..btw,he is a nice friend…

‘kekasih’ nasbal plak….HAZIM@JIM..keh3

Ni la mamat romeo 1st yg aku knal…suara dia romantic kot..nak sakat org pun suara romantic lg..itu yg si nasbal ‘jatuh syg’ kat dia..haha..rajin gak..ingat lg bila dia nak siapkan assignment law III..sggup dtg bilik aku semata2 nk pinjam buku yg aku guna utk assignment tu…

Now..the last guy.. JALIL..

English guy…otaku guy..peminat anime..nak sgt g satu tmpat kat jepun tu..tmpat wajib utk otaku cam dia katanya..a nice guy actually..heheh

Now..girls in lwa02J..

First..bdak yg aku slalu kacau dalam klas..NANI@CIK NANAS..

Aku suka sakat dia ni sbb bila dia respond blik aku akan gelak giler…haha..macam2 aku pggil dia..kadg2 nurul..hha..budak yg rajin…bila sem 2 terserlah kerajinan dia..jelez tol saya..hehehe..skrg ni digosipkan ngn mango…aku n iffah yg mulakan dulu..masak lomak cili api..haha..n sem 2 ni tlah mnyaksikan dia dah pndai ‘berdandan’…smpi aku xknal dia..hahaha…n kawan yg bek jgak…sntiasa bersabar je ngn aku..hahaha

Then…AISHA…

Budak ni??big fan of korea…ada list suami lg tuh…buat aku konpius laki ke pompuan yg da lesen nak berpoligami nih….hahaha..pndai bercakap..debate,speech,forum..suma boleh..haha..n dia ni klau nak taw dia ni sbnrnya singa..keh3..aku xtaw camana boleh lekat pnggilan singa..singa bdan besar kot..aku tgk dia ni kecik je..tu pun kata lemak dia bnyk..*sigh..haha

Kawan bek dia plak…AYU…

Klau dah ada singa tu msti la ada penjaganya..haa,ni la penjaga singa tu….pun peminat korea jugak..hahaha..budak dua org ni la pembawa virus korea dalam klas ni..hahaha…haa..ni pun aku slalu sakat gak…suara bayi..nani yg start dulu..aku pun join la…silap besar la kan klau dah kna skat dpan aku..haha…tp aku xley nak kacau dia sgt..sbb dia bley blackmail aku..hwaaa…btw dia juga kawan yg bek…

Then..IFFAH…

Org pertama yg digosipkan ngn sabiq…haha..padan muka kau sabiq..keh3..bdaK ganu ni…sem 1 nmpak je baik…naik sem 2..nmpak kenakalannya..xpadan ngn kecik..haha..kan dia penyebab mango n nanas “dijodohkan”..haha..budak yg sgt bersemangat…cuba bg dia ckap kat depan…dia akan cakap dgn pnjg lebar…haha…klau dia malu…muka dia akan merah serta merta..mmg nmpk malunya…haha

Kmudian…MISRA..

Ustazah kelas kitorg..mmg sesuai gelaran ni ngn dia…bnyk pengetahuan mgnai agama.. n dia adalah ketua pelajar asasi mawar….tp,still kuat kaco org gak dia ni..xcaya tny la si nani tu..lebam2 pipi tmbam si nani tu dicubitnya..haha..seorg yg bertngungjawab…2kali aku group ngn dia..so aku taw la sikit pasal dia ni..n she is a good friend…

After this…BELLA n EAH..

Knapa aku skalikan diorg ni??sbb perangai diorg ni hmpir sama..nma pun kembar xseiras kan..g klas bergaya abis..bak kata seorg lecturer…cam nak g shopping…hahaha..no offense…hehe..dua2 msuk tarian time dinner aritu..g klas skali..klau makan dua2 control ayu..keh3..lg skali,no offense..haha..so,mmg btol la diorg ni kembar x seiras kan?? :P

Then this group..CIK MAH,POSH,ARMA,ILYANI,MEKWA,DAYOB..

Xbapa nak rapat ngn diorg ni..tp still diorg ni kawan yg baik..aku rasa la..keh3..group gossip..haha..ingat2 skit ye..gosip tu x baik utk kesihatan mental n fizikal..hehe..setiap seorang ni ada klebihan sendiri..sbg contoh, cik mah n arma..cik mah pndai berlakon..dia ni la salah sorg yg kna sembur ngn abi aritu..keh3..arma plak ngn sajaknya..mmg terbaik la sajak dia..seyes aku cakap..dia boleh ganti A.Samad Said…hehe

Come to this girl..ELYSHIA..

Hoihoi…kah3…mna dia dapat trademark ni aku pun xtaw..dia ni salah seorg dalam group cik mah gak…tp aku agak rapat ngn dia ni la…segala hal dia n mamat klas I tu aku taw..err..xsuma la..haha..digosipkan ngn jalil pada awalnya…pdan muka kau...haha..kawan yg baik…bnyk gak nasihat yg berguna dia bg pada aku..haha..even kadg2 nasihat tu aku rasa xde kaitan ngn hidup aku pun..haha

Come to this UAE girl..NADHIRAH @NAD..

Bdak ni la mnyebabkan aku da bnyk nama..shaz,wan,shazwan,bin,Muhammad…haha.. xpela..ada kaitan gak ngn aku pun kan..keh3..bez gak kaco dia ni…ada skali aku ngn misra berkomplot sorokkan hp dia..kelam kabut dia..haha..sapa suh biarkan atas meja…nseb bek jalan tu xkotor..klau x gelak guling2 aku..haha…tggi dia ni..tp aku rsa aku dh sma tggi ngn dia..heheh…pun pminat korea,akibat disuntik virus korea oleh si singa n penjaganya…hahaha

Then..the sabahan gurl…CHRISTINE..

Hello!!heheh..dia ni satu kerabat ngn si nasbal tu..haha..gurau jek..hehe..a good friend..n also abi’s best friend..sgt pndi make-up..ptutnya jd tukg make-up artis..bolehla tlg make-up kan si haiqal tu..hehe..tp nnt bella marah plak..haha…

Then..come to ATIQAH@IQA..

Budak giler komik..n also kuat minum air gas..n juga peminat cter ip man..haha…budak yg baik..juga giler2 sikit orgnya..hahaha..

Last but not least…MYAH,ANISAH,SOLEHA N RAUDHAH ..keh3..

Salute group KPTM!!haha..group Ku Pasrah Tanpa Mu..hahaha…ni soleha yg bg nama..or should I call solero..haha..myah nmpak je baik..tp kuat ngaco org..dgn suara slow dia tu..xsapa sgka dia kuat ngaco org..anisah pula budak “giler”..anak kesygn papa lg tuh..haha..xbley bla budak ni..dah la speaking cam mesingan..haha..n odah pulak..dia ni ‘adik’aku..haha..xdela..nma ayah je sama..xde pertalian darah pun..haha..dia ni pulak suka menconteng…xde kertas meja dicontengnya..buku aku habis dicontengnya..naseb bek la si soleha ni sudi utk padamkan..dia dah besa dah tabiat si odah ni..haha..

Sekian saja nukilan saya di blog saya hari ni…kata2 terakhir ni..i’m proud to be J’s!!! :D

No comments:

Post a Comment